خراسان رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟ چرا قانون متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌شود؟ انتشار فایل کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مدارس از امروز (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما رقابت میان ایرلاین‌ها را افزایش می‌دهد | قیمت بلیت مشهد-تهران ۲ میلیون و ۵۰۰ خواهد شد

  • کد خبر: ۲۳۶۷۶۷
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
آزادسازی نرخ بلیت هواپیما رقابت میان ایرلاین‌ها را افزایش می‌دهد | قیمت بلیت مشهد-تهران ۲ میلیون و ۵۰۰ خواهد شد
سخنگو و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی از نتایج آزادسازی قیمت بلیت‌های هواپیما بر رقابتی‌شدن بازار گردشگری و فروش بلیت صحبت کرد.

فرهاد دوایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به اعلام آزادسازی نرخ بلیت‌های هواپیما گفت: این آزادسازی، درواقع عمل به رأی دیوان عدالت است که گفته شده بود، نرخ‌گذاری نباید دستوری باشد.

وی ادامه داد: اگرچه نرخ‌گذاری‌های جدید به‌زودی در سایت هواپیمایی کشوری بارگذاری خواهد شد، این امکان وجود دارد تا باز هم ارقام اعلامی رعایت نشود و برخی ایرلاین‌ها نرخ بالاتری را برای فروش بلیت در نظر بگیرند که البته تخلف است.

دوایی افزود: اما مهم‌ترین پیامد آزادسازی نرخ بلیت، رضایت ایرلاین‌ها خواهد بود و البته سبب خواهد شد تعریف بهتری برای خدمات ایرلاین‌ها را شاهد باشیم.

سخنگو و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی درمورد نرخ بلیت مشهد به تهران پیش‌بینی کرد: فکر می‌کنم نرخ اعلامی از سوی هواپیمایی کشوری در این مسیر پس از آزادسازی نرخ‌ها حداکثر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شود که به عدد واقعی فروش بلیت نزدیک می‌شود.

دوایی تصریح کرد: وقتی قیمت‌ها ثابت و نرخ دلار بالا باشد، در قیمت‌گذاری هم‌خوانی‌ وجود ندارد و طبعاً ایرلاین‌ها هم رغبتی برای پرواز داخلی نشان نمی‌دهند. دلالان، مسیر مشهد به تهران را تا ۳ میلیون تومان هم می‌فروشند؛ در حالی که سودی عاید ایرلاین نمی‌شود، توان تعمیر هواپیما و واردات قطعات کلیدی آن را ندارد و همین می‌شود که تنها ۱۰ هواپیمای سالم از مجموع ۱۷۰ فروند هواپیمای کشور در سلامت پروازی هستند.

وی در مورد احتمال تخلف ایرلاین‌ها از نرخ جدید خاطرنشان کرد: در طرح آزادسازی، دفاتر مسافرتی باید بلیت را از سایت فروش ایرلاین تأمین کنند و اگر تخلفی در نرخ‌گذاری باشد، سازمان هواپیمایی کشوری باید ابتدا اخطار لازم را داده و در صورت عدم رعایت، ایرلاین را جریمه کند. این اقدام بازدارنده، کمک زیادی به جلوگیری از سود‌های نامتعارف می‌کند.

دوایی افزود: اکنون عرضه کم و تقاضا زیاد است. با آزادسازی نرخ و رقابتی‌شدن قیمت‌ها، قطعاً شاهد کاهش قیمت هستیم. بلیتی که اکنون ۳ یا ۵ میلیون است، مگر چه‌تعداد مخاطب دارد که بتوانیم روی آن متمرکز شویم؟ باید نرخ‌ها کاهش یابد تا افزایش عرضه را شاهد باشیم.

وی تأثیر تایپ‌های هواپیما بر نرخ‌گذاری را مهم ارزیابی کرد و تأکید نمود: مسافری که با ایرباس تردد کند، قطعاً هزینه آن را به ام‌دی یا حتی ۷۳۷ نمی‌دهد و برعکس آن، مسافر ام‌دی باید بداند نرخ تردد با ایرباس قطعاً بیش از قیمت معمولی یک پرواز است. ایرلاین نیز باید بداند اگر وضعیت خدمات خود را بهبود نبخشد، نمی‌تواند قیمت بیشتری روی بلیت بگذارد.

دوایی در پایان متذکر شد: برای مشاهده نتایج حاصل از آزادسازی نرخ‌ها، باید یک تا دو ماه به ایرلاین‌ها فرصت داد تا وضعیت خدمت‌رسانی‌شان دیده شود؛ چون شرایط کنونی مانند گذشته نیست که عرضه و تقاضا صرفاً محدود به پیک سفر باشد و ما برای تمام سال، نیازمند خدمت‌رسانی متناسب و معقول هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->